keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Rauhaa, koskenlaskua ja synttärit!

Kävin paikallisessa sisustusliikkeessä ja tilasin keittiöön tällaiset Eino Leinon Rauha-runolla olevat verhot. Ihastuin verhojen kauniiseen värimaailmaan ja suomenkieliseen tekstiin, jossa todellakin on sanomaa.Teksti on mustalla ja harmaalla, joka sointuu hyvin keittiömme väreihin sekä olohuoneenkin sävyyn. Uudessa kodissamme olohuone ja keittiö ovat melkein yhtä tilaa. Vain pieni seinä erottaa nämä kaksi huonetta toisistaan. Kodin täytyy olla harmoninen ja olenkin tehnyt tori-fi-sivustolta hyviä löytöjä kotiimme. Kaiken ei aina tarvitse olla uutta, sitä löytää hyvinpidettyjä ja vähänkäytettyjä tavaroita jos oikein etsii.
 
 Rauha

Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää.
Eino Leino 1898
 Tästä sitä tänään lasketaan muutaman kerran!

 Tänään on kisun 2-vuotissynttärit ja niitähän täytyy juhlistaa. Katkarapukakkua ja muikkuja päivänsankarille. Menen tänään myös laskemaan koskia kumilautalla Ruunaalle entisten työkamujen kanssa. Koskenlaskuretki kestää noin 4 tuntia ja meille on varattu makoisaretkiateria retken puoliväliin. Aion uida jos vaan mahdollista, niin kaksi viimeistä koskea. Olen uinut ne aiemminkin ja kyyti on mahtavaa. Olen varannut koskenlaskuretken Koski-Jaakon kautta.

 Välillä otetaan lungisti ja katsellan maisemia melonnan tiimellyksessä.
 Lopuksi pääsee uimaan pari koskea. Jännää :)

Useimmat Jiin biisit ovat ihanan kesäisiä ja tästä biisistä tulee aina hyvä mieli :)

On kaikki niinkuin ennenkin...
 

Kepeän kivaa keskiviikkoa murut :)



SHARE:

5 kommenttia

  1. Paljon onnea päivänsankarille! :)

    VastaaPoista
  2. Oikein paljon onnea! Kivoja kesäkuvia täällä taas :)

    VastaaPoista
  3. Onnea kisulle! Kuulostaapa hauskalle tuommoinen koskenlaskuretki :)

    VastaaPoista
  4. Onnittelut ja rapsutuksen synttärisankarille :)! Tuo koskenlasku näyttää ihan mielettömän kilvalta! Ite oon pari kertaa käynyt melomassa ja siinä on pari hassua koskea tullut myös mentyä, mutta tuskin oli lähekään yhtä hurjaa, kuin teillä :)

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig