maanantai 12. joulukuuta 2016

Kiitollinen.Siunattu. Onnellinen. Lämpö huokuu pakkasessa*

Viime viikonloppuna ei ollut kiirettä. Lähdin Kuopiosta aikanaan syksyisenä iltana, enkä palannut. Asuin Kuopiossa kymmenisen vuotta sitten puolen vuoden jakson. Nyt menin vain yllättäen kyläilemään. Yllätyin. Oli suuri huoli läheisestäni. Oli enkeleitä matkassa. Mikä määrä rakkaita ystäviä Kuopiossa asuukaan. Leppoisaa ja vieraanvaraisuutta. Lämpö huokuu pakkasessakin. Kuopioon palaan ehdottomasti visiteeraamaan. Tapasin yllärinä perjanta-iltana ystäväni Sadun miehensä kera Pannuhuoneessa ja vietimme lauantai-iltana hänen perheensä luona ystävien kera Saara Aallon kisakatsomon ja illanvieton merkeissä.

Kävin KYSillä, vietin vapaata, katselin menneitä valokuvista, nauroin hyvässä seurassa ja olin hyvän syleilyssä.

Vaikka matka tuli suuren huolen myötä yllättäen, niin se on ollut täynnä hyvää. Luotin ja uskoin, en pelännyt. Kotimaanmatkailussakin tällaisena viikonloppumatkana on paljon hyvää hyvässä, todella piristävää. Kiitolliset kiitokset ystävät! Ja yläkerrankin väki on kuullut pyyntöni

Some people are little stars in the sky of a life*

Lähdin Kuopioon perjantaina yllättäen, kun huoli kasvoi liian suureksi. Olin raiteiltani. Onneksi lähdettiin. En halunnut uskoa, että on vielä aika päästää irti. Kannattaa kuunnella sisintään. Matkan päätteeksi olin taas raiteilla. Nöyrä helpotuksen kiitollisuus vierelläni. Elämässä on valtavasti hyvää. Kaiken tummuudenkin keskellä.

Joskus elämässä löytää ihmisiä, jotka ovat kuin pieniä valopalloja, jotka valaisevat elämää ja luovat uutta uskoa siihen. Tai kuin tähtiä jotka valaisevat tietä. Näitä ihmisiä, ystäviäni tapasin viikonlopun aikana!  He uudistavat ajatusmaailmaa, tuovat uutta katsontakantaa ja pysähdyttävät. Maailma on laaja ja elämä aivan yhtä laajaa. En kai koskaan kyllästy ihmettelemään elämää.

Koti-illanistujaiset ovat ihan parhaita Varsinkin, jos sellaisen viettää ystävien kanssa. Vieläpä sellaisien sielunystävien, joiden kanssa voi hyväntahtoisesti nauraa omille ja toisen lapsuudenajan hölmöilyille ja muistoille.

Nautittiin viiniä, minilihapullia, juustoja sekä hyvästä seurasta, kuunneltiin rokkia ja Saara Aallon upeita esityksiä, puhuttiin matkailusta, muistoista ja ruuasta yöhön asti. Ja oi, ne ruisnapit täytteineen.  Iltamyöhällä katseltiin pakkasen maalaamaa maisemaa tähtitaivaan alla. Lauantai-ilta osoittautui siis todelliseksi menestykseksi ja iloa riitti!

Junailin eilen illalla kotiin Joensuusta Helsinkiin. Ilo istui vierelläni ja tuleva viikko on valtavan jännittävä. Paljon kaikkea. Toivottavasti kohtalo ohjaa luokseni juuri oikeat valinnat. Juuri ne parhaimmat. Luotan ja uskon.
Nyt on aika keskittyä tulevien matkojen selailuun. On hyvä olla hätäilemättä, on hyvä juuri näin.

Toivon sinullekin pakkaskirpeiden päivien keskellä, parhainta mahdollista Iloa ja Valoa

Isä Camillo on todella tasokas ravintola keskustassa ja sen alakerrassa on Pub Pannuhuone. Molemmat ovat todella kivoja paikkoja tunnelmaltaan. Pannuhuoneessa vierailee mm. artisteja ja stand-up koomikoita. Isä Camilloon kannattaa tehdä pöytävaraus ennakkoon vaikka meillä sattui hyvä tuuri ja saimme pöydän ilman varausta.
Tilasin Kallaveteläistä kuhaaja alkuun tilasimme Tapaslajitelman.
Voin suositella näitä annoksia.

Kun on fyysisesti hyvässä kunnossa, niin kestää paremmin arjen stressin ja vastoinkäymiset.

Yövyimme ensimmäisen yön Scandic Kuopiossa, jossa huoneet olivat todella laadukkaat, suorastaan kauniit seinät. Yleisilmekin oli siisti. Allasosastolla uima-allas oli varsin kylmä ja poreammeen poreet eivät toimineet vaan nupit jäivät käteen. Tosin Scandic on aika kaukana keskustasta, reilun kilometrin kävelumatkan päässä, jos vertaa vaikka Sokos Hotelli Puijonsarven ja Atlaksen sijainteja.

Toisen yön vietimme Sokos Hotel Puijonsarvessa ja yövyimme hotellin vanhalla puolella, jossa ei ole vielä käyty uudistamassa huoneita. Meille jäi niin huono fiilis hotellihuoneesta, että Sokos hotelli korvaa meille mielipahan. Huone oli ehkä huonoin kokemani Suomi-hotelli.

KYSillä oli kauniita viherseiniä.

Sokos Hotel Puijonsarven alakerrassa on ravintola Ehta, josta saa todella makoisaa ruokaa.