tiistai 24. syyskuuta 2013

Pehmeitä tassuja ja kiitollisuutta!

Tässä talossa ei ole paljoa nukuttu viime yönä, kiitos karvaisen kaverin. Saanko esitellä kisun, hänen nimensä on Maija Maitoparta ja hän tuli tutustumaan kisuumme sekä kotiimme. Jos kisut eivät tule keskenään toimeen, niin Maija palautuu kasvattajalleen. Emme halua kiusata kisuja ja jos kisumme päättää, ettei Maija muuta meille niin me tyydymme siihen. Onhan meillä jo yksi ihana kisu :)


Kisumme on asunut meillä kohta kaksi vuotta, hän muutti meille nimipäiväni 18.10.2011. Minä ikuinen koiraihminen rakastuin kisuun. Kisumme ei ole koskaan tuhonnut mitään ja on mitä kiltein kisu.


Isoveli ja pikkusisko!


Täällä määrään minä!
 

Tein illalla vieraille omenapiiloja, jotka ovat nopea ja helppotekoisia jälkkäreitä.



Omenapiilo

Iso omena
Kauraryynejä
Sokeria
Kanelia
Valkosuklaata
Marjoja

Päälle
Voitaikina levyistä suikaleita

Koverra omenasta pois sisus ja laita ylläolevat täytteet ja sotke omenasta koverrettu osa vaniljajäätelöön. Lopuksi tarjoile omenapiilo omenaisenvaniljajäätelön kera. Hyvää!

Paista 200 asteessa noin 15 minuuttia. Tarjoile jäätelön kera.





 Suosittelen kokeilemaan tätä helppoa jälkiruokaa, joka vie kielen mennessään.


Mietin eilen illalla asioita, joista olen kiitollinen ja niitähän löytyi monia.


*Olen kiitollinen rakkaistani ja siitä, että saan rakkautta takaisin. Olen kiitollinen myös jokaisesta tiellemme sattuneesta, välillä kovastakin, vastoinkäymisestä (isiemme kuolemat).
 
*Olen kiitollinen ihanasta kisustamme. Kisu-kis-kisumme on puhdasta kultaa, suuri sydäminen, ainutlaatuinen, herkkä, kiltti, ja niin kovin viisaskin. Taloomme ei taida mahtua kahta kisua, onneksi meillä on jo yksi ja hyvin rakas


* Olen kiitollinen siitä, että minulla on mielenkiintoisen haasteellinen ja mukava työ. En enää välitä vaikka se välillä väsyttää, on raskasta usein henkisestikin (mikäpä työ ei olisi?), mutta jokainen päivä on ihanan erilainen. Sillä maksan laskuni, asuntomme, ruokani, matkani ja harrastukseni. Kaikilla ei sitä ole, joten miksi valittaisin?
 
* Olen kiitollinen siitä, että minulla on koti. Hyvä koti onkin, lämmin ja turvallinen. Koti on paikka missä voi vain olla ja olla piilossa maailman myrskyiltä.
  Minun toinen kotini on myös Taivaan Isän luona (vaikken kovin uskonnollinen olekaan) ja hänen luokseen pääsen rauhallisessa paikassa. Koti on siellä minnen sen luon.




* Olen kiitollinen terveydestäni. Olin maaliskuussa kaularangan välilevynpullistuman leikkauksessa ja vuosia kestäneet oireet jäivät leikkauspöydälle. On ihanaa, kun päivää ei tarvitse enää aloittaa särkylääkkeillä.

*Olen kiitollinen suuresta ja ihanasta ystäväpiiristäni.


 *Olen kiitollinen luku- ja kirjoitustaidosta. Rakastan lukemista ja leipomista. Leivontaankin tarvitaan lukutaitoa, vaikkakin minulla on omat mittayksikköni, kuten loraus, hyppyselinen  ja kukkurallinen.

Tässä hektisessä maailmassa on ajoittain hyvä pysähtyä ja tarkkailla ilmapiiriä.
Kuunnella omaa sisäistä ääntään ja antaa virran viedä.
Hiljainen tarkkailu on arvokas taito.


 * Olen kiitollinen myös materialistisista asioista, siitä, että saan pukea ylleni kauniit vaatteet ja sisustaa kotini tunnelmalliseksi eri vuodenaikojen mukaan.

"Voit pukeutua mustaan milloin tahansa, voit käyttää sitä kaikenikäisenä ja kaikissa tilaisuuksissa. Pikkumusta on välttämätön osa jokaisen naisen vaatekaappia. Voisin kirjoittaa kirjan mustasta." 
- Christian Dior -




Olen kiitollinen teistä ihanista lukijoistani, joita on jo huima määrä, vaikka blogini ei ole täyttänyt vielä vuottakaan :)


Kantsii kokeilla, jos uskaltaa! Rakkaus ja Kiitollisuus


"Soturi tietää, että suuri unelma koostuu monesta eri osasta
- niin kuin auringonvalo on miljoonien säteiden summa."

Paulo Coelho - Valon Soturin Käsikirja
*
Kaunista päivää Sinulle!


SHARE:

11 kommenttia

  1. Oi mikä hurmaava tassuttelija! :-) Suloisuus itse! <3 Toivottavasti pienet tulee toimeen keskenään :-)

    Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
  2. Suloinen kisu teillä ! On hyvä välllä pysähtyä miettimään mistä voi olla kiitollinen, aika monella meistä on asiat varsin hyvin :)

    VastaaPoista
  3. Ihana karvapallo! <3 Kaunis kirjoitus <3

    VastaaPoista
  4. Herttainen kisu teille!
    Kyllä tuota kiitollisuuden listaaminen aika ajoin kannattaa, asiat ovat lopulta oikein hyvin kovin monella :)

    VastaaPoista
  5. Ihana Maija Maitoparta! Toivottavasti kisut tulee toimeen keskenään ja saavat seuraa toisistaan. Hyviä ajatuksia, aina ei muista olla kiitollinen siitä mitä on. Hetken mietittyään tosiaan huomaa että asiat on oikeastaan tosi hyvin eikä aina tarvi tavoitella jotain uutta ja ihmeellistä. Unelmia toki pitää olla. :)

    VastaaPoista
  6. Toivotaan, että kaverit löytävät yhteisen sävelen!

    VastaaPoista
  7. Olisipa kiva jos Maija voisi jäädä teille. Minulla ei ole kokemusta kahdesta kissasta, mutta olen kuullut, että joskus sopeutuminen voi kestää kauankin ja joskus kemiat eivät vain kohtaa. Kissat ovat persoonallisuuksia. Kiitollisuus tekee hyvää, se on kuin mielen vitamiinia.

    VastaaPoista
  8. Voi kuinka suloinen kissanpentu! Toivotaan, että kisut sopivat yhteen :)

    VastaaPoista
  9. Ihana postaus! Toivottavasti kaverukset ystävystyvät, molemmat ovat niin suloisia! <3 Vitsit noita sun reseptejä...täytyy varmaan tuo piilokin kokeilla. ;)

    VastaaPoista
  10. Kiitos ihanista kommenteistanne ♥ Maija ja V. ovat kovin väsyneitä temmellettyään viime yönä ja itsellänikin jäi unet vähiin. Niiiin, toiset valvoo lasten takia, minä kissojen :D Maija on oikea sydäntenvaltaaja, nukkuu vatsan päällä ja kiehnää vieressä. Mutta saa nähdä mikä on lopputulos, koska nyt kisut ovat untenmailla. Keräävätköhän voimia yötä varten? omg! :D

    VastaaPoista
  11. Toivottavasti suloiset kisut tulevat keskenään toimeen :)

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig